No matter how well prepared candidates are, their performance in the exam room may vary from how they usually perform with their teacher. We have asked LanguageCert Marking Examiners to share some advice from their experience.
Here are some tips from the marking examiners:
Make sure you understand the question in Part 1 before you answer it. Don’t give rehearsed answers based on the topic. And make sure your answer covers what was asked!
Focus on the instructions in Part 2. You need to understand what your role in the scenario is, who is supposed to start and what you need to say. If you didn’t understand the scenario, ask the interlocutor to repeat it.
In Part 2, there’s no need to take on a persona or act in an unnatural way. Make sure you focus on the register you have to use, and initiate or continue a dialogue as naturally as you can.
Remember that Part 3 is about taking an active part in a discussion, so don’t be afraid to take the initiative and move on to the next item on the task sheet once you have agreed on it. You don’t have to wait for the interlocutor to do so.
The aim of Part 3 is to reach some sort of an agreement or make a rank order. Instead of just reading out the key ideas, tell the interlocutor any ideas you might have on the topic and always support your views.
Use the time you get for preparation in Part 4: gather your thoughts, make sure you understand the topic you are supposed to talk about, and make notes about the key ideas you wish to highlight. Practise beforehand: you should be comfortable talking on your own for a short time about a given topic.
If you have difficulties finishing a sentence, try to backtrack and reformulate the sentence. In other words, do not struggle for minutes with a sentence that you cannot finish. Start a new one instead.
During preparation, use authentic listening materials such as films. They will help you acquire a natural intonation. Do not talk monotonously. Try to use your voice as an instrument to express yourself, your message, your feelings.
Use your intonation to convey feelings (excited, sad, worried). This will be especially useful in Part 2 where the scenario might require you to comfort a sad friend or congratulate someone on passing an exam.
Remember that the exam is recorded, so you need to communicate using your voice and not body language or gestures.
Use music to help improve your pronunciation. It can help with the pronunciation of individual sounds as well as word stress, sentence stress and intonation. Download the lyrics too as they can help you the same way as subtitles can help you understand films. You can also try singing along and imitating the artist’s accent and intonation.
Esta página web utiliza cookies propias y de terceros para fines funcionales (permitir la navegación web), para optimizar la navegación y personalizarla según tus preferencias así como para mostrarte publicidad en base a tu perfil de navegación Ajustar cookiesAceptar cookies
Manage consent
Política de cookies
Este sitio web utiliza cookies para mejorar su experiencia mientras navega por el sitio web. De estas, las cookies que se clasifican como necesarias se almacenan en su navegador, ya que son esenciales para el funcionamiento de las funcionalidades básicas del sitio web. También utilizamos cookies de terceros que nos ayudan a analizar y comprender cómo utiliza este sitio web. Estas cookies se almacenarán en su navegador solo con su consentimiento. También tiene la opción de optar por no recibir estas cookies. Pero la exclusión voluntaria de algunas de estas cookies puede afectar su experiencia de navegación.
Las cookies necesarias son absolutamente esenciales para que el sitio web funcione correctamente. Estas cookies garantizan funcionalidades básicas y características de seguridad del sitio web, de forma anónima.
Cookie
Duración
Descripción
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Esta cookie está configurada por el complemento de consentimiento de cookies de GDPR. La cookie se utiliza para almacenar el consentimiento del usuario para las cookies en la categoría "Análisis".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
La cookie está configurada por el consentimiento de cookies de GDPR para registrar el consentimiento del usuario para las cookies en la categoría "Funcional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Esta cookie está configurada por el complemento de consentimiento de cookies de GDPR. Las cookies se utilizan para almacenar el consentimiento del usuario para las cookies en la categoría "Necesarias".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Esta cookie está configurada por el complemento de consentimiento de cookies de GDPR. La cookie se utiliza para almacenar el consentimiento del usuario para las cookies en la categoría "Otro".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Esta cookie está configurada por el complemento de consentimiento de cookies de GDPR. La cookie se utiliza para almacenar el consentimiento del usuario para las cookies en la categoría "Rendimiento".
viewed_cookie_policy
11 months
La cookie está configurada por el complemento de consentimiento de cookies de GDPR y se utiliza para almacenar si el usuario ha dado su consentimiento o no para el uso de cookies. No almacena ningún dato personal.
Las cookies funcionales ayudan a realizar ciertas funcionalidades, como compartir el contenido del sitio web en plataformas de redes sociales, recopilar comentarios y otras características de terceros.
Las cookies de rendimiento se utilizan para comprender y analizar los índices de rendimiento clave del sitio web, lo que ayuda a brindar una mejor experiencia de usuario a los visitantes.
Las cookies analíticas se utilizan para comprender cómo los visitantes interactúan con el sitio web. Estas cookies ayudan a proporcionar información sobre métricas, el número de visitantes, la tasa de rebote, la fuente de tráfico, etc.
Las cookies publicitarias se utilizan para proporcionar a los visitantes anuncios y campañas de marketing relevantes. Estas cookies rastrean a los visitantes en los sitios web y recopilan información para proporcionar anuncios personalizados.